במהלך השנים שמתי לב שיש עסקים שמצליחים יותר ויש עסקים שמצליחים פחות ותהיתי ביני ובין עצמי – מהו אותו X פקטור המוביל אותם להצלחה? מהו אותו תבלין סודי לעסקים שמוביל להצלחה מול המתחרים ועוזר לצלוח אתגרים?
הרי כולם יודעים שלהקים עסק מצליח זה לא דבר שקורה בין לילה. אין נוסחת קסם, אין רכיב סודי ואין הוקוס פוקוס. זה לוקח הרבה זמן, זה מצריך תכנון, יש בלתמ"ים מצד אחד וצריך להיערך לטווח הארוך מן הצד השני.
כדי שעסק יצליח לאורך זמן הוא צריך יסודות טובים המבוססים על ידע מקצועי, גמישות, חשיבה, יכולת לזהות אתגרים והזדמנויות וכמובן אורך רוח. את כל אותם יסודות להצלחה ניתן לסכם בחמש מילים – הבנה טובה של הסביבה העסקית.
הבנה כזו נותנת מענה על שאלות מהותיות לקידום העסק כגון:
- אילו מוצרים או שירותים יתאימו ללקוחות?
- מי הם המתחרים?
- איך מתאימים תמחור?
- מי הם קהלי היעד?
- מהו מוניטין עסקי? ואיך שומרים עליו חיובי?
- מהי התדמית העסקית שאתם שואפים להגיע אליה?
- איך יוצרים בידול לעומת המתחרים?
- אילו ערוצי שיווק מתאימים לעסק שלכם?
- איך לנהל הפרסום והשיווק שלכם ולעבוד מול אנשי קידום אורגני וממומן?
- איך לנהל ולשמר את קשרי הלקוחות בעסק
עסק שלא יודע איך לענות על השאלות האלה ולא ישכיל להכין תוכניות עבודה להווה, לעתיד ולמצבי חירום, בלית ברירה יצטרף לאחד מ- 45,000 העסקים שנסגרים בישראל בכל שנה.
אז איך בעל עסק יכול להגיע להבנה טובה של הסביבה העסקית אם הוא עסוק בניהול ותפעול העסק ביום יום? – בעזרת ייעוץ עסקי.
כשמגיעים אלי בעלי עסקים ורוצים לעבוד על יחסי הציבור שלהם אני קודם כל בודקת מהם היסודות של העסק. במידה ואני מגלה שלעסק יש "יסודות רעועים", אני מיד אומרת סטופ! לפני שנתחיל לעשות יח"צ, אנחנו צריכים לעשות איבחון שיווקי ולהבין איפה העסק נמצא מבחינה עסקית.
באיבחון שיווקי אני מנתחת את מאפייני העסק וערכיו, איזה מיתוג יהיה נכון עבורו על מנת לבלוט מול המתחרים, אילו נכסים דיגטיליים חשוב שיהיו לו, איך בעל העסק נראה באמצעי התקשורת (כן, כן, לפעמים צילומי תדמית חדשים עושים את כל ההבדל).
רק אחרי חיזוק היסודות העסקיים והתווייה ברורה של הדרך העסקית המשותפת אנחנו בונים בניית תוכנית יחסי ציבור לעסק, כזו שתדע לתקשר את העסק ובעליו במקום הנכון, בזמן הנכון ובהקשר הנכון.
בעלי עסקים שלא נעזרים ביועץ עסקי מגלים לרב שהכתפיים שלהם לא מספיק רחבות כדי להתמודד גם עם התפעול השוטף של העסק וגם עם כל מה שסביב. הם מגלים שהם מתפזרים יותר מדי, מתמודדים עם יותר מדי חזיתות ובסופו של דבר הם לא מנצחים בשום קרב.
הייעוץ והליווי העסקי עושים סדר בעניינים, מפקס וממקד את בעל העסק ואז כשהדרך העסקית ברורה ויודעים איפה "שמים גז", איפה עוצרים ולאן רוצים להגיע – הכל יותר קל. הייעוץ העסקי עוזר לבעלי העסקים להבין איפה הם צריכים להשקיע יותר, לאן כדאי להפנות משאבים, איך לאתר קהלי יעד חדשים וכו'.
הייעוץ העסקי מוביל את העסק לתובנות עסקיות מהן נגזרות פעולות יחסי הציבור המחזקות את הקשר עם קהלי היעד השונים ומחזקות את המיתוג של העסק ומיטיבות עם המוניטין של בעל העסק.
היום אני יכולה כבר יכולה שגיליתי את התבלין הסודי, את אותו X פקטור שמוביל להצלחה בעסקים וזהו אותו שילוב מנצח שבין ייעוץ עסקי ויחסי ציבור.
היום, כדי להצליח בעסקים בעל העסק כבר לא יכול לשאת את "הכל" על הכתפיים שלו, הוא צריך גורם חיצוני שידע לטוב ולרע לומר מה צריך לתקן ולשפר ואני כאן כדי לעשות את זה.