דברו איתנו

052-2911188

הילה כלפון

הילה כלפון

הצלחה לטווח הארוך מחייבת יחסי ציבור איכותיים

    בכל יום נחשף הצרכן הממוצע* ל – 10,000 מסרים. זהו מספר אסטרונומי המחייב כל בעל עסק, חברה או ארגון לצאת למאבק במתחרים על תשומת ליבו של הצרכן. מדובר במאבק יום יומי לא פשוט מפני שהצרכן לא אוהב שמוכרים לו, הצרכן לא אוהב שדוחפים לו פרסומות (הוא מריח אותן מקילומטרים), הוא למד להתעלם ממסרים והם פשוט "עוברים לו מתחת לרדאר".   אבל מה הוא בכל זאת אוהב? מה כן נקלט אצלו ב"רדאר"? התשובה – תוכן אינטליגנטי ואיכותי הפוגש אותו במקום הנכון ובזמן הנכון. יחסי ציבור הם הדרך הנכונה ליצירת תוכן כזה. אלה יוצרים קשר ארוך טווח עם הצרכן כך שהמסרים נקלטים ומחסום האדישות נפרץ.   בסופו של דבר קל לצרכן להתעלם מפרסומות, אבל קשה לו להישאר אדיש לסיפור טוב. בעלי עסקים, חברות וארגונים המתמידים ביחסי ציבור לאורך זמן מצליחים לא רק לייצר תכנים איכותיים לעסק, אלא גם לייצר מוניטין חיובי המוביל למיצוב גבוה לעומת המתחרים.   היטיב לנסח זאת ריצ'רד ברנסון מייסד חברת VIRGIN כשאמר:   "Publicity is absolutely critical. A good PR story is infinitely more effective than a front-page ad."   בניגוד לאמונה הרווחת כי פונים אל עזרת יחסי הציבור רק כשנקלעים למשבר תקשורתי ורוצים "לצאת טוב" מהתסבוכת, חשוב להבין שיחסי ציבור הינם חלק בלתי נפרד ואף מהותי מקידום החברה, הארגון והעסק.   יחסי ציבור איכותיים מחייבים ניהול רציף של תדמית העסק ושל המוניטין שלו באמצעי התקשורת השונים. למעשה, הקצאת חלק מהמשאבים מהתקציב פרסום והשיווק של העסק ליחסי ציבור תשיג שתי תועלות חשובות: הראשונה, יצירת מינוף ברשתות החברתיות והשנייה קידום העסק בגוגל.   כיום יחסי ציבור יודעים להתחבר לאירועי היום, להגיב לצו השעה ולייצר עבור כל עסק, חברה או ארגון את נקודות המפגש הנכונות עם הצרכן באמצעות:
  • פרסום כתבות ואייטמים בעיתונים ובאתרים רלוונטיים
  • השתתפות בראיונות בפודקאסטים, ברדיו ובטלויזיה
  • כתיבת טורי דעה ומאמרים
  • יצירת שיתופי פעולה עם משפיענים, שגרירי מותג ודמויות מובילות בתחום
  אני כאן כדי ללכת איתכם, לעבור את הראדר, לשבור את המחסומים ולבנות מערך יחסי ציבור איכותי עבור החברה, הארגון או העסק שלכם כי יחד נצליח להגיע רחוק.   *הנתון מתוך כנס דיגיטלפסט 2022 שנערך בתל אביב      
דילוג לתוכן